Teknoloji insanoglunun gereklerine uygun
yardımcı alet yapılması yada üretilmesi için gerekli bilgi ve yetenek anlamın
da kullanılan bir terimdir. Günümüz de işletmeler de ise önemi büyüktür. Veri
paylaşımın da en etkin bir biçimde kullanılarak keşiflere yön vermesi açısından
teknolojinin işletme yapısına önemi oldukca büyüktür. Teknolojinin getirdigi hız
ve kolaylık işletmeler açısından göz ardı edilemeyecek kadar önem taşımaktadır.Teknoloji
işletmelere yeni imkanlar yeni iş ilişkileri kurmasın da büyük katkılar saglamıştır.
Teknolojinin işletmelere verimliligi arttırma da maliyetlerin düşürülüp daha
kaliteli mal ve hizmetin pazara sunulmasın da, rekabet gücünün arttırılmasın da
işletme yapısına önemli avantajlar saglamaktadır. Bununla birlikte teknoloji
işletme yapısına olumlu yönetim modellerinin gelişmesine yol açmış işletme
içindeki yapılar arasında iletişimi güçlendirmiştir. Yaşanan sorunlar hızlı bir
şekilde anlaşılmış, cözümün de kullanılan yönetim davranşlarının şekillenmesin
de katkıda bulunmuştur. Teknolojnin işletme yapısına bir diger etkisi ise
işletme yapısında karar almayı, koordinasyonu ve kontrolü desteklemeye ek
olarak yöneticilere ve çalışanlara problemlerin analizin de karmaşık konulara,
yaklaşım da ve yeni ürünler ortaya koyma da yardımcı olmaktadır. Teknolojinin
işletme yapısına sundugu avantajlar göz ardı edilemeyecek kadar fazla olup
işletmenin başarısı ve yapısı için kullanılacak en önemli araçlardan biri
halini almıştır. Teknolojinin iş yerinde yogun kullanımı işletmeler için
elektronik performans izleme sistemlerinin kullanımını olagan bir uygulama
haline getirmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle işletme yapısın da fiber obtik
ağları sayesinde işletmeler arasın da hızlı ve samimi bir bağ kurulmasını sağlanmıştır,
bu nedenle işletmeler arasın da iltişim daha hızlı ve işlerin daha çabuk olmasını
saglamış, işletmenin ileriye gitmesin de
katkıda bulunmuştur. Bu yüzden teknolojinin katkısı büyük bir rol oynamaktadır.Teknolojinin
gelişmesi ile işletme yapısındaki işler daha hızlı ve kolaylaşmaktadır. İşletme
yapısına uygun yeni stratejiler oluşturulmuş ve işletmeler farklı boyutlar almıştır.
Ve böylece cok uluslu işletmeler kurulmuştur. Teknoloji sayesin de kar elde
edilmeye başlanmış, sanal bürolar kurulup ithalat ve ihracatta daha faydalı
olmuşlardır. Böylece işletmelerin pazar pozisyonu degişiklik göstermiştir. İşletmeler
uluslar arası faaliyetler göstermişlerdir ve yine teknoloji sayesin de
işletmelerin departmanlarda çalışan kişilere sahip oldukları kullanıcı kimlik
ve şifrelerini kullanarak birbirleri ile işletme içi kapalı ve gizli alışverişlerinde
bulunabilme, işletmenin veritabanlarına erişebilme ve her türlü ticari
işlemleri gerçekleştirebilme imkanlarını sunmaktadır. Örnegin: intranet ile
şirket içi çalışmaların güvenliği daha yüksek olur ve intranet, internet ortamının
sağladığı tüm kolaylığı işletme bünyesine adapte ederken, personelin internete
olan bağlantısını engelleyerek iş zamanı kayıplarını engellemektedir. Ve
extranet vasıtası ile işletmeler internet siteleri üzerinde ticari ilişki
içerisinde bulunduğu taraflara verdigi kullanıcı kimlikleri ve şifreler ile tüm
dünyada yerleşik konumda bulunan müşterileri, tedarikçileri ve diğer taraflar
ile karşilıklı iletişim kurabilmekte ve ticari işlemlerini
gerçekleştirebilmektedirler. Extranet ağları, işletmelerin içerisinde kurulu
bulunan intranet ağları ile diğer işletmelerde kurulu olan intranet ağlarını
işletmelerin sunucuları üzerinden birbirine bağlayarak karşılıklı
iletişimlerini, ticari işlemlerini, doküman paylaşımlarını yürütmektedirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder